Saturday, November 20, 2010

Cinta Terhalang

malam ni aku terdetik nak buat sesi jiwang..yela,asyik sesi marah and emosi je kn..hurrmm, jiwang tu bukan emosi ke..so, sesi pertama?

Apa itu CINTA??
CINTA actually natural feeling yg semua orang akan rasa.kalau tak,camne orang boleh kawin kan..normally, cinta ni akan de since kite tgk seseorang and terus t'tarik towards that person..aku ni,kalau nak story pasal cinta ni,memang agak tak pandai..aku ni bukanlah style yang jiwang..and kebetulan jugak,encik chenta cyg pun bukan jenis romantik jiwang2..couple ala2 rock,hehehe..adat dalam b'cinta la kan,mesti de asam ragam and dugaanya..tu semua memang tak boleh elak..tapi aku rasa dugaan yg agak berat bila CINTA TERHALANG..

CINTA TERHALANG???

beratnya bila cinta terhalang ni.especially bila cinta terhalang oleh family..bayangkanlah,kalau korang semua kena cinta terhalang ni..mesti tersepit and serba salah punyalah..korang sayang family and sayang boyfren/girlfren.. dapat plak kalau dah couple bertahun-tahun and dah plan nak kawin..tup,tup,tup,tup,family halang..pergghh, peritnya..wah,wah,aku tgh selami perasaan org yg tengah berada dalam cinta terhalang ni,huhuhu...ok,aku nampak ada 2 choice kat cni:

1. Stay dgn family and leave ur boyfren/girlfren
memang confirm akan jadi anak yg solehah sebab sanggup tinggalkan couple demi nak dapatkan restu family. aminnn..dari segi positif, family is everything..besides,family mesti nak yg t'baik untuk anak-anaknya kan..tapi mesti time recovery tu....peerrgghhh...even ur family is beside u...

2. Stay dgn boyfren/girlfren and keep pujuk family
means kat cni,teruskan couple and terus-teruskan pujuk family sampai family boelh terima..keberkesanan ny aku tak sure lah tapi tak salah kalau m'cuba..besides pada aku, if u think he/she is the one for u,u need to fight for it..lgpun,kalo couple snggup nak tempuh b'sama,go for it..

Pada aku, dua-dua pilihan ni sebenarnya tak bagi penyelesaian sebab yang t'tekannya dekat yg nak wat decision either family or couple..

kalo korang??what's ur decision?

maybe have vacation is d bez?? jauh dr family and couple??

p/s: aku tak tau pe yg aku bebel sbb TELEVISION kat umah ni bising sgt,.TAK FOKUS!!!
uhhh,pe kes salah kn tv??hukhuhku

No comments: