Friday, February 19, 2010

ragam hidup

aku pun tak tau tbe2 aku rs kt cni tempat yg t'baik utk aku b'pikir n share..hidup ni de macam2 ragam tp ragam yg paling aku xpaham,kenapa manusia tak tau nk m'hargai benda yg elok depan mata tp ble bnda tu da xde,baru nk m'yesal..aku keep wondering la pe yg orang lain pikir..aku simpati dengan kawan aku..aku pn xtau salah siapa n aku pn xnak la salahkan sesiapa cuma aku pelik kenapa benda ni terjadi..aku ni nasihatkn pn xberapa berani..yelah takut lebih2 masuk cmpur tangan plak..tp s'adanya aku risaukn dorg la...macam mana dorg nak hadapi hidup ni tiap2 hari yer..emmmm...Allah tidak akan membebani seseorang melainkan dengan kesanggupannya..1st time aku dapat ayat ni,aku jadi tertarik..selama ni bila kte d'duga,mesti kita kn b'tanya kenapa DIA bagi aku dugaan cmni.berat nya...tp sebenarnya dugaan yang DIA turunkan tu setimpal dengan kekuatan kita utk hadapi..kita pn xpenah sedar,ble kte d'duga,kte s'bnarnya m'jadi manusia k'sayangan kepada DIA..bila aku tgk ragam manusia sorang2,aku jadi s'makin tekad utk jadi lebih tabah nk hadapi hidup ni..
pada dorg,aku sntiasa doa kn de k'bahagiaan buat korg...ni sume dugaan utk korang..setiap org dugaannya berbeza..aku sntiasa mohon agar DIA akan tunjukkan jalan dan hidayah buat korang..tiada sape yg lh tolong korang,kecuali dengan usaha korang sdiri..smoga kbahagiaan milik korang n aku pula akan menanti kebahagiaan aku...

No comments: