Thursday, September 8, 2011

Hantu Bonceng

 morning,morning...

Hari yg penuh dgn keceriaan d'sebabkan semalam aku berjaya menghilangkan ketagihan aku pergi tgk wayang,lalalalalal (berseri-seri dgn wajah keceriaan,hehe)..thanx so much kt 2 org adik opis aku yg sudi meneman kakaknya ini...mekseh yerrr cik akma & cik fiza..esk lusa kte leh hang out sama-sama lg..nxt time korg plak belanja akak,hehehe...mula-mula niat di hati nk tgk cite ni dgn en.tunang tp terpaksa memutuskan niat tu memandangkan en.tunang bakal nak pergi training/exercise utk sebulan so confirm s'sgt dia tgh busy (masalahnya,bila ajeee abg tak busy,huhuhu)..aku pn decide la hang out dgn budak-budak opis sbb mmg aku tgh addict yg amat nk tgk wayang,hehe..so,before aku pergi mention case,cepat-cepatla aku book tiket online kt TGV (friendly user booking ticket TGV online ok, i'm serius)..we all decide nak tgk cte..

jeng,jeng,jeng....

HANTU BONCENG


HANTU BONCENG IN D CINEMA

At first, aku ni tak ada rasa sgt nk tgk cte Hantu Bonceng ni tp bila aku baca paper 2 3 hari lepas, kutipan utk cte Hantu Bonceng mencecah 5 juta..wowwww...so,aku terus teruja nak tgk cte Hantu Bonceng ni d samping nak memberi sokongan padu,hehehe..macam mana yerr aku nk kategorikan cte ni..hurmmm,hurmmm...aku bagi *** (3 star)..chomey je star awk menengokny,heheh...kalo pada aku,cte ni sgt ringan dan sesuai utk seisi keluarga menontonnya..hantunya pun tak adalah seram mana pun..yela kan, dah nama Juliana Evans yg cantik tu jadi hantu,tak la seram mana..cuba kalau Diyana Zolkapri ni yang jadi hantu, mau semua tak berani masuk cinema tu haaa,heheheh..

 Ni antara babak awal dlm cte Hantu Bonceng..Pelakon utama dalam cte ni confirm la Zizan as "amran" dan Juliana Evans as "maya/ayu"..Juliana Evans dlm cte ni dia ada adik beradik kembar iaitu "Maya" yg jadi hantu bonceng dan "Ayu" yg jadi kembar maya..cte Hantu Bonceng ni mengisahkan mat rempit yg lawak tp dlm masa yg sama de undur islamic diselitkan utk menyedarkan bukan shj mat-mat rempit ttp kte semua sbg manusia..pengajaran utk mat rempit,jgn la rempit lagi tp utk kte semua jgnla mengamalkan ilmu hitam.de scene juliana evans bagi nasi kangkang kt zizan..eeeee,bblluuweeekkk..tapi kan, camne lah aku tak cakap mat rempit lawak sbb yg jadi mat rempitnya pun zizan kn..cte ni lg bertambah lawak ble de pelakon baru yg diselitkan iaitu kawan kpd amran, Kunyit atau nama sebenar beliau dlm bidang seni ini, Taiyuddin @ Sallehuddin Tai Bakar (all the bez to u,good job bro!!!)..Gabungan lawak mereka buat 1 cinema ni gelak tp lom capai tahap gelak guling-guling la,heheh..


scene awal sebelum amran & maya accident dan terjadilah "HANTU BONCENG"..hahahhaha
Nak tau citernya camne, pergila kome tgk sendiri yer..awk ni bukan tak nak cte tapi jadi tak saspen la pulakk kan..usahlah risau,tak adanya adengan seram sbb hantu bonceng ni ada jap je pun.stgh cte pasal Maya yg Hantu Bonceng tu dan stgh lagi psl Ayu kembarnya tu..so, conclusionnya semuanya lawak semata-mata dan penuh dgn moral story especially islamic value..at least, bila aku tak cte ni,korg pergi tgk sdiri,kte dah menyokong filem melayu kte..(cheeeewaaah,aku tak sangka aku leh promote gini rupa,heheh)..

so,kepada sesiapa yg masih belum menonton cerita Hantu Bonceng, sila kunjungi pawagam yg terdekat utk save bajet duit minyak & tol dan tontotlah cerita Hantu Bonceng.. 

Tengok-tengok dan selamat menonton,heheh..

p/s : aku pergi tgk semalam pun sbb hari rabukan tiket murah..RM8.00 je..nampak x taktik permainan tu??classs ko jahhh,hahahahha...



No comments: