Monday, March 15, 2010

aku dan dia II

wah,dah macam filem plak,hehe..(gaya perasan dah terselah,hehe)..ni lah saat nya yg jadi kenangan manis antara kami..mestilah manis cz miza n pidot dah lama kenen kn tp ktorg yg poyo2 tak nak,hehehe...


25 Disember 2007.....


pg tu miza ambik aku kt umah cz dia jnji dengan aku yg pidot tgg kat melaka tghari macam tu so dalam pukul 10 pg,dia ambik aku kt umah..wah,aku siap g beli baju baru,hehehe..aku n miza pn pe lg, truskan la perjalanan ke melaka ng sembang2 tak ingat..biasala aku ni ble jumpa member,mulut aku jela pot pet pot pet,heheh..s'panjang perjalanan tu aku sik b'citer (nk cover nerves sbnrnya.cuak tu,hukhukhuk).n miza pn kdg2 citer psl DIA n miza cm memahami gk aku..pidot time tu tak payah citer la..10 kali call tnya bile nk smpai.rindu tunang tu,hehehe..


smpai je melaka aku n miza trus ke MP cz miza jnji dgn pidot kat MP..aku yg s'adanya mmg dah lapar ni trus la pegi MC'D ngan miza..time tu perut aku lg penting dr s'gala2 ny,heheh..sbnrnya tgh makan tu,aku nya nerves s'makin2..de ke dalam aircon tu pn aku leh b'peluh..uish,tak patut2,hehehe..doq aku layan mkn aku tu tbe2 je pidot dtg dgn geng dia..


gulpppp...nk t'sedak aku.1st time rmai askat depan muka aku..de dalam 4 5 org..mata aku time tu dah tak leh focus da ane 1 dia..smpai la pidot cakap jap lg dia dtg..miza sembang2 dgn kwn2 pidot.yelah,dia mstila dah kenal kn..aku ni ha,time tu la keluar malu aku ni.snyum sana,sngih cni..bengang gk aku dgn diri aku time tu,heheeh..tp biasala aku,wat muka tak paham je..tbe2 je de lg dtg 3 org,gullpppp,alamak DIA is coming,hehehe..time tu dia tgk aku s'mcm je..aku ni mmg jnis cpt rimas org usha2 aku..kang de gk yg kena pukul (cehh,berani nk pukul askar,hehehe)..miza n pdot dah bantai gelak2 kn aku..hantu gk budak2 tu..makin2 malu la aku (actually,smpai skrg aku malu,hehehe)..aku n miza dah abis makan..dan2 plak budak2 tu nk blah g dating..alamak,cmne dgn aku??ni yg aku serabut ni..malu nya..siap ko za,hukhuk..


opsss,tbe2 dia ajak aku g jalan2..uish,bez gk ni.bukan bez sbb dapat jalan dgn dia tp bez sbb dapat jalan kt MP ni..dah lama tu aku tak datang melaka..fverat place aku dgn geng aku ms diploma every weeknd..aku pn sngal2 jela ikut dia jalan..time tu jalam mak aih,tak yah citer la,mula2 je jauh pastu jalan sebelah2..kdg2 tu tgn dia t'kena tgk aku.bab tu yg aku tak b'kenan ble kne2 tgn ni..batal air sbhyg aku,hehehehe...bkn pe,aku rs ble t'kena2 tgn ni mcam gatal je gaya nya..tp aku wat tak layan jela n trus peluk tubuh..emmmm,baru selesa,hahahah..doq jalan2 n sembang2 saya awak,saya awak ng dia,tbe2 je dia larikn diri dr aku..pelik gk aku ni.sawan ke mamat ni..rupa2 nya,ble t'serempk je dgn kwn dia,mula la dia jarakn diri dia dr aku.,aku ni pn b'angin gak la.tau la akuni tak cntik tp agak2 la kn..last2 dia ajak aku jumpa kwn baik dia s'lain pidot iaitu ijoi n fiza..aku pn kenal2 n snyum2 je.,time ni dalam pale otak aku ni,mana lah miza..dah la ajak aku makan ms aku dah knyang,heheeh..pastu kwn2 dia rmai,malu beb...nsb baik la pastu miza n pidot dtg,ceria jap idup aku yg rs cm sngal td..tp yg pelik nya,time ni dia dah tunjuk gaya romntik plak..alamak,..!!!


lepas makan,ktorg trus gerak ke hotel.yg bez ny aku kne drve cz dia xmahir sgt nk drve (tu la sik bw kete kebal je,hehe).askar2 ni de reherasel..d'sebabkn ni 1 st time aku suh aku cm pelik gk..nk makan pn reherseal gk aku,uish...tp ikutkn jela..bdn mmg dah penat gle.aku n miza pn lepak la sembang2 dgn askar ni..dlm ms yg sama pnya rmai la askar2 ni tnya sape partner aku..ble aku ckp dia,sume org snyum n gelak..tah pape tah..tak masuk kes aku kne buli lg..aku ni ble dah nerves n malu,mula la dtg sawan kabut n blurr aku dtg..huhuhuh..smentara dorg rehersel,aku n miza pn balik bilik hotel rehat n siap2..


dlm pukul 6 cmtu,pidot dtg ketuk bilik kata pukul 7 dah kne gerak..alamak,aku pn siap ala2 sedap mata m'mandang jela,heheeh..smpai time nk gerak,aku tgk dia ni s'macam plak.angin je.tp aku mls la nk tnya n time tu la miza ckp yg dia ni jnis b'angin..sik,baru knal aku dah tunjuk prngai buruk..cehh..d'sbbkn aku igt dia kn cpt sejuk,aku pn wat xpaham jela..smpai je kt hotel,tbe2 dia trus blah je..uish,aku bengang gk tp cover la cz xnk miza n pidot srba salah kn..aku pn t'kontang kanting la kt function n snyum jela..miza n pidot tak leh teman kn aku..tak pela,aku paham..


tbe2 je dtg sblah aku "jom,g sna"..mak aih,ni yg aku tak berkenan ni..sik tak berkenan je aku ni,hehehe..yela,dah la b'angin tak tentu pasal,aku yg kena.pastu tbe2 arah2 aku plak..time tu rs macam blah je dr tempat tu..tp relax,aku kne tunjuk macho,hahahah..aku ikutkn wpn dlm ati aku ni dah macam2 maki,hehehe (mmg aku kn maki dlm hati dlu,tunjuk sabar,hehehe)..aku d'knalkn dgn kawan2 dia.aku tgk mood dia mcm dah ok n aku pn layankn je la.malas nk pnjang2kn hal la konon..ntila aku unkgkit,heheeheh..doq sibuk sesi suai knal (aku xtau la sesi pe cz 1st time kn),tibala saat ktork kne masuk dlm ballroom tu..tbe2 je dia suh aku peluk lengan dia.aku tgk je muka dia.apakah??em,peluk jela cz aku tgk sume org wat,huhuhu..masuk je ballroom,sume tempat dah de nama..aku pn trus g tmpat aku n tbe2 dia tarik kerusi utk aku..alamak,ni mmg betol2 aku tak berkenan cz gaya cm aku tak reti je..miza doq depan aku selang 1 meja tp jauh gk la..ms tu miza n pidot bg isyarat psl sudu..adushh,susah nya,nk makan de turutan sudu.aku ni mmg failed la bab ni..yela,sape knal aku,msti tau aku ni jnis sempoi kapak pedang,hehehe..tp time DIA mmg totally b'ubah cz suddenly dia leh jd sgt lembut n romantk..dia dah mcm sebelum knal tu n aku pn layan..bayangkn la,s'pnjang makan tu,org lain diam,aku dgn dia sik bisik2 je..style mkn??jgn d'tnya la..pnuh protokol..tnsion gk tp nsb baik dia de so aku relax lg..


mjlis mkn2 tu abis dalam pukul 12..aku time tu dah bayangkn katil n tbe2 je aku tgk semua org tak balik..rupa2 nya ktorg tak leh balik cz pas makan de menari2 plak..dia siap gtau aku cz pegawai yg xbg tnpa izin..aduusshh..aku pn msuk ballroom utk menari..mak aih,ramai tol kaki clubbing..m'cagak2 gak aku,huhuhu..yg dia plak tak habis2 ajak aku menari..d'sebabkn kaki aku dah lenguh diri statik n dia pn sik ajak je,aku pn g menari dgn dia..what a surprise ble sume org tgk aku n dia..apakah??tp well aku sntiasa wat muka sngal aku je..smpaila 1 tahap aku surrender..and at last pukul 3 pg baru function abish..


AKU,DIA,MIZA N PIDOT pn lg trus la g kt kete n balik bilik hotel..trus cari katil n pikir pjg trus tdo..bhagia??wpn mula2 dia angin tp aku ttp rs bhagia cz dia lelaki pertama aku jumpa yg tak sembunyi perangai sebenarnya,hehehe..esk pg ny ktorg bermepat breakfast sma2 n d bez part, miza naik 1 kete dgn pidot n aku 1 kete dgn dia..time tu aku cm dah jatuh hati dgn cara layanan dia n sifat dia,wahhhhh,heheheeh..lepas mkn,aku n miza blik kl n dia n pdot balik tampin..dgn tidak sngka2 dia msg aku n wish de lg p'jumpaan antara kami..slps smgg tu,ktorg jumpa for 1 st time scara b'2 (dating la konon ny)...without propose dr dia,scara tbe2 ktorg couple ble dia bw aku blik jumpa kakak dia..skrg,dah 3 tahun ktorg sma.dah macam2 dugaan ktorg hadapi n alhamdulillah masih kuat lg antara kami.guess what??de lg antara kwn dia tak percaya partner yg dia bawa dlu,skrg dah jd awek dia..dulu DIA yg aku knal dgn DIA yg knal,still lg org yg sma..he's the 1 for me..thank you 4 ur loving..smoga hubungn kte akn d'akhiri dgn ikatan sah tidak lama lg,aminnnnn....(wajah bahagia,heheheheehheh)


ni la saat 1st time aku dan dia m'genali,heheehheeh...thank you abg..and thank you to miza n pidot too...




p/s: baju kurung hijau pilihan mama..

p/s: punca DIA angin sbb de kotor kt kolar dia yg pd pndangan mata aku, tak nmpak pn kotornya,hehehe...

No comments: